4. Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi Markalaşmaya Işık Tuttu

Çukurova Üniversitesi’nin katkısıyla Güney Reklamcılar Derneği tarafından “Şirketler Büyür, Şehirler Büyür” adı altında düzenlenen 4.Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi’nde sektörün sorunları masaya yatırıldı,; büyüyen şirketlerin, şehirlerin büyümesi yönündeki olumlu katkıları konuşuldu.

 

Reklamcılığın diğer sektörlere kazandırdıklarının tartışıldığı, sektörlerin sorunlarının ele alındığı kongre iki gün süreyle devam etti ve büyük ilgi gördü. Reklamcılığın diğer sektörlere kazandırdıkları ile sektörün sorunlarının dile getirildiği 4. Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi’nde Türkiye’nin en hızlı büyüyen kentlerinden Mersin, Adana ve Gaziantep’in yerel yönetim sistemleri ile şirketlerin etkileşimleri tartışıldı.
Adana HiltonSA Oteli’nde gerçekleştirilen 4.Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi iki gün sürdü. Kongreye akademisyenler başta olmak üzere, yerel yönetim temsilcileri, sanayici ve işadamları, reklamverenler, reklam ve iletişim uzmanları, reklam ajansları başkanları, öğrenciler ile farklı kesimlerden çok sayıda davetli katıldı.
Programın ilk bölümünde, Hürriyet Gazetesi Bölge Temsilcisi Sinan Tanyıldız’ın moderatörlüğünde “Yerel Yönetimler ve Şehir Dinamikleri” konusu;  Adana, Mersin ve Gaziantep şehirlerinin yerel idarecileri tarafından tartışıldı.
BELEDİYE BAŞKANLARI, BÜYÜYEN ŞEHİRLERİNİ ANLATTI
Kongrenin birinci oturumunda konuşan Adana Büyükşehir Belediye Başkan vekili Zihni Aldırmaz, İstanbul’un artık hedef belirleyemeyecek kadar büyüdüğünü, İstanbul’dan sonra Türkiye’nin geleceğinin planlanacağı yerin Çukurova ve Doğu Akdeniz Bölgesi olduğunu belirtti.
Büyükşehir Belediyeleri Kanunu öncesi, Adana’nın deniz, yayla ve tarihi bütünlüğünden koparıldığını kaydeden Aldırmaz, “Bizim de tanıtılmaya ihtiyacımız var. 30-40 yılda yapılanları biz 3 yılda yaptığımızı söylüyoruz. Ama bunu kimse bilmiyor. Öyleyse bizim iletişime ve morale ihtiyacımız var. (Savaşlar, mermiler bittiği zaman değil, moraller bozulduğu vakit kaybedilir) diye bir söz var. Bu açıdan yeni teknoloji ve tanıtımlara gereksinim var. Bu toplantının bize kazandıracağına inanıyorum” diye konuştu.
Mersin Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Erol Ertan da kentin dağ ile deniz arasına sıkıştığını, bu yüzden en büyük sorunlarının yağışlar nedeniyle yaşanan su baskınları olduğunu belirterek öncelikle bu noktada çalışmaların yürütüldüğünü vurguladı. Tarım, ticaret ve turizm olarak çalışmaların devam ettiğini söyleyen Ertan, “Mersin’e çok yönlü bir sistem getirmeye çalışıyoruz” şeklinde konuştu.
Ertan, sanayicileri belli bir noktaya çekmeye çalıştıklarını anlatarak, Mersin’in geçmişinin aksine artık hem tarım, hem ticaret hem de turizm alanında ön plana çıktığını söyledi. Mersin’e çok yönlü bir kimlik kazandırmayı amaçladıklarını belirten Ertan, “Mersin’de bir de ‘kuzey Mersin’ kavramı var. Kuzey merkezimizde müteahhitlerimiz çok güzel binalar yaptılar. Biz de oralara ulaşım desteği sağladık. Buralara yatırım artınca, bölgenin çekim kuvveti de arttı” dedi.
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey ise, değişen dünya düzeninde yerel yönetimlere büyük iş düştüğünü belirterek, artık ülkelerin değil şehirlerin büyüdüğüne dikkati çekti. Kentte yaptıkları çalışmaları anlatan Güzelbey, madde bağımlısı çocuklar için kurdukları rehabilitasyon merkezi hakkında bilgi verdi.
Kültürün esas zemin olduğunu, bu yüzden kültüre yatırım yapmaya başladıklarını anlatan Güzelbey, daha önce lahmacun ve baklava ile tanınan kentin artık sanayisi ve kültür turizmiyle de ön plana çıktığını söyledi.
Programın sonunda Asım Güzelbey, Zihni Aldırmaz, Erol Ertan ile Çukurova Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Kibar, Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, Adana Sanayi Odası Başkanı Sadi Sürenkök ve Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Bekir Sütcü’ye plaket verildi.
SANAYİCİLER İLE AKADEMİSYENLERİN PENCERESİNDEN ŞEHİRLER
Kongrenin ilk gününde üç oturum ve üç farklı kişisel sunum yapıldı. İkinci oturum, Adana Güçbirliği Vakfı Başkanı Prof. Dr. Hamit Serbest moderatörlüğünde “Ekonominin Şehirdeki Temsilcileri” başlığı ile gerçekleştirildi. Bu oturumda Adana Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Gizer, Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Sadi Sürenkök ve Bekir Sütçü, şehir ekonomisine katkılarını anlattı; şirket büyümesiyle şehir büyümesi arasındaki ilişkiyi dile getirdi.
Kongrenin ilk günündeki üçüncü ve son oturumunda akademik açıdan şirketler, şehirler ve iletişim konuları tartışıldı. Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden Prof.Dr. Nurçay Türkoğlu’nun moderatörlük yaptığı bu oturumda Ç.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden Prof.Dr. Canan Madran, Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Yrd. Doç. Dr. Emre Yıldırım ve Gaziantep Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden Doç.Dr. Emre Köksalan; insan, şehir ve ekonomi odaklı konuşmalar yaptı.
KONUKOĞLU: BİZ, SANAYİ KÜLTÜRÜNÜ ADANA’DAN ÖĞRENDİK
İlk günün ilk kişisel sunumu, SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu tarafından yapıldı. Konukoğlu, ‘Şirketlerin, Şehirlerin Geleceğindeki Rolü’nü kendine özgü üslubuyla anlattı.  Abdulkadir Konukoğlu, Gaziantep’in yerel yönetimlerin, sanayicilerin ve meslek örgütlerinin işbirliği sayesinde ekonomik anlamda iyi bir noktaya geldiğini söyledi.
Konukoğlu, konuşmasında özetle şunları söyledi: “Sanayicilik ayrı bir kültürdür. Biz sanayi kültürünü Adana’dan öğrendik; öğrenmekle kalmadık geliştirdik. Sanayileşmede Gaziantep modelini oluşturduk. Adanalı sanayicisine, sanayicisi de Adana’ya sahip çıkmalı. Gaziantepliler olarak istikrarlı bir gelişim süreci izledik. Atölyeleri babalarımız işletmelere, işletmeleri bizler holdinglere dönüştürdük. Sanayicilik Gazianteplinin DNA’sında var. Gaziantep kabuğuna sığmaz oldu. Gaziantep yoğun göç alıyor. Ama bundan şikayetçi değiliz. Sanayinin olduğu yere göç olur, göçün olduğu yerde sanayi gelişir. Göç, Gaziantep’in cazibesini ortaya koyuyor.”
KİŞİSEL SUNUMLARDA MARKA – ŞEHİR İLİŞKİSİ
Marka ve Reklam Danışmanı Haluk Mesci’nin “Şehirler Büyür, Şirketler Büyür.. Sonra?” isimli kişisel sunumundan sonra Bursa Reklamcılar Derneği Başkanı Cüneyt Şenyavaş geçmiş yıllardaki grafiksel çalışmalarını “Çöpten Çıkardıklarım” ismiyle paylaştı, olumlu ve olumsuz deneyimlerini anlattı.